O nas

Koncepcja pracy przedszkola

„Rodzina bez przedszkola może wiele uczynić dla dziecka, Przedszkole bez rodziny niewiele”

(R. Meigham)

 

Misją Naszego Przedszkola jest:

  1. Stwarzanie dzieciom maksymalnie korzystnych warunków wychowawczych i edukacyjnych poprzez zintegrowanie działań z rodziną jako najważniejszym środowiskiem wychowawczym dziecka, jego talentów    i zdolności, bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzenie jego ciekawości i zaspokojenie naturalnej potrzeby poznania otaczającego świata.
  2. Dzieci traktujemy indywidualnie i podmiotowo, kierując się szeroko pojętą wiedzą o dziecku, zrozumienie, troską i dobrocią. Sprawiamy, że kontakty między wychowankami, a tak. że kontakty wychowanków z dorosłymi są pełne życzliwości i sympatii. Dzieci są radosne, czują się akceptowane, szczęśliwe i cieszą się z pobytu w przedszkolu.
  3. Nauczyciele dobrze służą rozwojowi dziecka. Zajęcia są interesujące, dobrze zorganizowane, pomocne w zdobywaniu wiedzy i umiejętności, wspierają twórczą aktywność dziecka. Absolwenci przedszkola są odpowiednio przygotowani do rozpoczęcia nauki w szkole. Wychowawcy nawiązują kontakt ze szkołą dzieckai śledzą jego dalsze losy.
  4. Pracownicy przedszkola to ludzie mądrzy, stanowią zgrany zespół a kontakty między nimi są oparte na współpracy, przyjaźni i zaufaniu. Przyjmujemy zasadę, że każdy pracownik przedszkola w zakresie wykonywanej przez siebie pracy staje się również wychowawcą naszych dzieci.
  5. Przedszkole nasze jest ładne, estetyczne i funkcjonalne. Otoczone zielenią, z dala od ulicznego gwaru pozwala dzieciom na pobyt na powietrzu o każdej porze roku.

 

 

W naszym przedszkolu dziecko :

  1. Poznaje swoje prawa i obowiązki.
  2. Czuje się bezpieczne.
  3. Rozwija się twórczo.
  4. Ma możliwości indywidualnego rozwoju i osiąga sukces.
  5. Uczy się dostrzegać swoje mocne strony.
  6. Buduje pozytywny obraz samego siebie.
  7. Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi.

 

W naszym przedszkolu rodzice :

  1. Uzyskują pomoc specjalistów.
  2. Otrzymują obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka.
  3. Mogą być z dzieckiem w trudnych chwilach.
  4. Mówić otwarcie o swoich spostrzeżeniach o pracy przedszkola.
  5. Bezpośrednio rozmawiać z nauczycielem o trudnych sprawach wychowawczych.
  6. Mogą czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola.
  7. Rodzice w sposób pozytywny wypowiadają się na temat pracy przedszkola.
  8. Rodzice czynnie wspierają przedszkole w jego działaniach : finansowa pomoc dla przejawianych inicjatyw, chętnie współpracują z nauczycielami, oferują wszechstronną pomoc.

 

W naszym przedszkolu nauczyciele:

  1. Aktywnie realizują zadania przedszkola określane w dokumentach wewnętrznych przedszkola.
  2. Są aktywnii twórczy.
  3. Piszą i realizują programy i projekty własne, dostosowane do potrzeb grupy i placówki.
  4. Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  5. Doskonalą swoją wiedzę i zbierają swoje doświadczenia poprzez uczestnictwo w licznych kursach i szkoleniach.
  6. Wszyscy nauczyciele wykorzystują metody aktywne w pracy.
  7. Nauczyciele uzyskują status nauczyciela mianowanego, dyplomowego.
  8. Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola.

 

II. Wizję ujęliśmy następująco:

 

„Nasze Przedszkole to rodzinny, domowy klimat, gdzie zapewniamy każdemu Dziecku bezpieczne, zdrowo i atrakcyjnie spędzony czas, specjalistyczny nadzór nad prawidłowym rozwojem, budzenie i rozwijanie talentów przede wszystkim beztroską zabawę wśród rówieśników, a to wszystko ku zadowoleniu Rodziców i satysfakcji Nauczycieli z podejmowanych działań”.

 

III.  Diagnoza:

            Opracowanie Koncepcji Przedszkola poprzedzone zostało analizą i oceną kierunków pracy przedszkola oraz jego mocnych i słabych stron. Tworząc koncepcję pracy przedszkola uwzględniono również potrzeby środowiska lokalnego, możliwości przedszkola zarówno kadrowe, bazowe oraz Statut Przedszkola.

            Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka w procesie systematycznych obserwacji w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia i sukcesów rozwojowych. Tworzą warunki do aktywności dziecka, odkrywania talentów i rozwijania zainteresowań. Proces wspomagania rozwoju i  edukacji dziecka zmierza do osiągnięcia gotowości do podjęcia nauki w szkole. Przedszkole bada tę gotowość i w zależności od wyników badania prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka.

            Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej, a także umożliwia rozwój zainteresowań i talentów dzieci. W przedszkolu realizowane są programy edukacyjno – profilaktyczne oraz zajęcia dodatkowe poszerzające ofertę przedszkola stwarzające warunki dla wszechstronnego rozwoju dzieci.

 

 

IV. Zadania przedszkola:

  • Tworzenie warunków do rozwijania aktywności twórczej dzieci w rożnych formach działalności.
  • Wspieranie samodzielnych działań dziecka ze szczególnym uwzględnieniem działań twórczych.

 

V. Cele:

  • Stymulowanie rozwoju ekspresji twórczej dzieci w różnych obszarach edukacyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania siebie w różnych formach ekspresji.
  • Aktywizowanie sfery wyobraźni i fantazji.
  • Kształtowanie umiejętności myślenia i działania zmierzającego do samorealizacji.
  • Pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „ja”.
  • Wspieranie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej.
  • Aktywizowanie rodziców do udziału w życiu przedszkola.

 

VI. Nasz priorytet:

     Wychowanie samodzielnego, kreatywnego myślącego i otwartego na kontakty z otoczeniem absolwenta przedszkola, który potrafi współdziałać z innymi.

 

VII. SYLWETKA ABSOLWENTA NASZEGO PRZEDSZKOLA

     Absolwenci  naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znające siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami.