Szkoła Podstawowa nr 5 im. Skarbów Ziemi Górnośląskiej w Rudzie Śląskiej

Jak poprawnie napisać e-mail?

Wysyłanie wiadomości e-mail wydaje się mało skomplikowane, w końcu wszyscy korzystamy z internetu bez problemu. Jednak jak każdy tekst, także wiadomości wysyłane za pomocą internetu powinny być pisane według określonych zasad.

Oto kilka rad, dzięki którym Twój tekst będzie jasny i czytelny dla odbiorcy, i zgodny z zasadami.

  1. W temacie wpisz informację, czego dotyczy wiadomość np. praca z techniki, wypracowanie z j. polskiego itp.
  2. Zacznij od powitania; do kolegów i koleżanek piszesz „Cześć”, do nauczycieli „Dzień dobry”.
  3. Następnie krótko napisz, w jakim celu się kontaktujesz np. z jakim zadaniem jest problem.
  4. Podpisz się imieniem i nazwiskiem. Nie zawsze można rozpoznać nadawcę po nicku.

Powodzenia!

Title